Up-to-date met Foleta: extra nieuwsbrief november 2021

Kelly Deckers | 08 november 2021

In deze extra nieuwsbrief kijken we terug op een succesvol, virtueel VO Fusyon Congres en presenteren we ons nieuwe logo.

VO Fusyon Congres
 

Een geslaagde dag! Ruim 150 verschillende onderwijsinstellingen hebben ons virtuele congres bezocht. Deze dag stond in het teken van de lancering van Fusyon: onze totaaloplossing voor formatieplanning, pakketkeuze en roosteren.

Cogix, Somtoday, Magister, Visma Raet en HR2day, de bekende leveranciers van de meest gebruikte applicaties binnen het voortgezet onderwijs, gaven interessante kennissessies en we vroegen Gymnasium Juvenaat, Picasso Lyceum en ISW-gasthuislaan hun ervaringen in het werken met Fusyon met ons te delen. 
 

We blikken graag terug op een aantal punten die zij met ons deelde:
 


Heb je het congres gemist of wil je de presentaties nog een keer doorlezen? Klik hier voor de locatie van de presentaties.
 

Tot slot zijn we blij met de positieve reacties die we hebben mogen ontvangen over de vorm waarin we het congres hebben georganiseerd en de mate van interactie waardoor bezoekers de aandacht vasthielden. We danken iedereen voor de komst naar het VO Fusyon Congres!

Uiteraard is het mogelijk om meer informatie te ontvangen over Fusyon. Kijk hier voor meer informatie en vraag een demo aan. We komen graag bij je langs!

 

Nieuwe huisstijl 

We hebben de nieuwsbrief in een nieuwe jasje gestoken! Onze huisstijl wijzigt per 1 januari 2022 en we willen je laten wennen aan deze verandering. We hebben tevens aanpassingen gedaan in onze applicatie. De kleurstelling is aangepast én we hebben een nieuw logo!

 

Het ontstaan van het nieuwe logo

Bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl hoort een passend logo. We willen je graag meenemen in het proces van het ontstaan van dit logo.

Samen met het marketingbureau dat ondersteuning bood tijdens dit proces hebben we gekeken naar wat kenmerkend is aan het logo van Foleta. Zoals je kunt zien op de eerste afbeelding hebben de letters O, E en A met 'kuif' boven op de letters kenmerken van het oog van een uil. We vinden het belangrijk de herkenbaarheid van het logo te behouden. Daarom hebben we besloten deze letters als uitgangspunt te nemen bij het ontwikkelen van het nieuwe logo.

Feitje: een uil staat symbool voor perspectief, wijsheid en educatie. Kenmerken die passend zijn bij onze visie.

Vervolgens is er een schets gemaakt van de letter o met een dikkere 'kuif' dat meer passend is bij het oog van een uil, zoals op plaatje twee te zien is. 

Toen het uiterlijk van het nieuwe logo vaststond zijn we gaan kijken naar kleurstellingen passend bij onze nieuwe huisstijl. We zijn gegaan voor zachtere blauw-tinten. 

Wij zijn erg blij met het eindresultaat en hopen dat het nieuwe logo snel herkenbaarheid geeft. Tijdens dit proces hebben we er voor gekozen om dit nieuwe logo voor zowel Foleta als Fusyon in te zetten.